• 17 NOV 20
    Šta kada pas ili mačka ima dijareju?

Problemi sa stomakom ne znače uvek da je prisutan ozbiljniji problem. Ponekada, vi najbolje znate koliko često, vašem ljubimcu desi se da pojede nešto što mu ne prija. Tada najčešće imamo jednokratnu situaciju, koja prolazi bez mnogo problema 🏃‍♂️
    Sa druge strane, kada je dijareja pristuna tokom celog dana, i nastavlja se na sledeći, ili je povremena ali se učestalo vraća, na svaka dva tri dana, govorimo o nekom problemu koji je neophodno ispitati. Takođe, potrebno je brzo reagovati odlaskom kod veterinara, jer životinja lako može dehidrirati usled gubitka tečnosti 😳
    Bilo da je hronične ili akutne forme, u pitanju je stanje koje zahteva posetu veterinaru. Veterinar je taj koji će ispitati uzrok, neretko uz pomoć laboratorije, i preporučiti terapiju 🩺
    Dijareju mogu izazvati:
    • Bakterije
    • Virusi
    • Različiti paraziti
    • Toksini
    • Promena ishrane
    • Neispravna hrana
    • Pankreatitis
    • Različita metabolička oboljenja
    Dijareja profil je nastao upravo posle decenije saradnje sa veterinarima i desetine hiljada obrađenih uzoraka.
    Nauka je potvrdila da su dijareje, u najvećem broju slučajeva, posledica neke kombinovane infekcije, odnosno najčešće imamo više uzročnika. Zato je važno sagledati sve potencijalne uzroke 🦠
    Kada se otkloni sumnja na učestale, tipične bolesti za koje je simptom dijareja, tada veterinar uzima u razmatranje one retke, neuobičajene. Čak i kada je rezultat “negativan” , odnosno u retkim slučajevima kada nalaz dođe uredan, to veterinaru i dalje mnogo otkriva i upućuje ga u pravcu onih zaista retkih uzročnika dijareja i povezanih problem 🐕
    Iz razgovora i pregleda, veterinar dobija odgovor u smislu “očiglednih” uzroka, dok iz naše analize dobija odgovor na pitanje koja kombinacija faktora, odnosno uzročnika, je izazvala problem. Na osnovu ove analize, veterinar prepisuje terapiju. Bez rezultata analize fecesa nemoguće je izlečiti životinju sa infekcijom, a još manje je moguće sprečiti da se ona vrati 💊